Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-11-30, 23:15   #1
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 4184
Standard

Podcasts eller TV-Program om betting?


Är det någon som känner till någon podcast som behandlar detta ämne som man kan lyssna på som nattsudd, tv-program funkar såklart de också.
pittaluga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 09:36   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Finns en hel del om trading på youtube, om betting har jag inga tips tyvärr.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 21:42   #3
 
Talyss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boston, Massachusetts
Inlägg: 495
Sharp$: 554
Standard

Kan slänga in några tips. Dock endast för den amerikanska marknaden. Podcasts är ett kanon sätt att samla på sig info medans man donar med annat. Avslappnande o lyssna på folk som surrar om intressanta saker.

Pregame.com har två stycken Podcasts som jag gillar. Den ena släpper de dagligen med en hel del intressant info om dagens card, oavsett sport. Den andra är endast NFL (några inslag av NCAAB när det är bowl-season) där de varje söndag går igenom kommande linor och mitt i veckan släpps en där de diskuterar helgens matcher med ett par "proffisionella" spelare. Då jag själv lirar mest beroende på hur marknaden beter sig finner jag framförallt den sista mycket intressant för NFL.

Om man har ESPN insider är man säkert bekant med Chad Millman. Han har också en schysst podcast kallad "Behind the bets" och finns på espn om man så vill. Här handlar de egentligen mest om just marknaden och hur vegas /offshore agerar. Intervjuer med kända statistiker osv. Inte följt så länge men kör året runt vad jag förstår.

En annan jag gillar som egentligen inte har med betting o göra är "the solid verbal". Handlar om College Fotball. Även om de inte snackar om spel diskuterar de ofta spreads. Sköna snubbar o lyssna på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Juret (+5)
Talys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-12, 11:13   #4
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Jag funderade på att göra podcast, men jag kände mig inte nöjd med kvalitén, dessutom hann jag bara göra klart halva av den. Jag var t.ex tvungen att skriva manus på ett par A4-sidor, visserligen behöver man ju inte skriva allt man kan säga, men många stödord kan nog vara bra så man inte tappar bort sig då det kan vara mycket statistik och odds.
Har man förutsättningar för att göra podcast och har bra motiveringar för några spel tycker jag man ska testa på, trots man inte har många följare. Det är en kul grej, men väldigt tidskrävande.

Svar på din fråga har jag dessvärre inte.
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-12, 12:16   #5
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pittaluga Visa inlägg
Är det någon som känner till någon podcast som behandlar detta ämne som man kan lyssna på som nattsudd, tv-program funkar såklart de också.
Om betting i stort eller specifika sporter/ligor?

Jag har en polare som är helt såld på NFL (utan att för den skull betta); han och jag har spelat in podcasts för skojs skull (mest han som pratar eftersom han sitter med kunskapen ). Efter Super Bowl lär vi byta ämne ett tag, skulle eventuellt kunna bli något om betting.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-12, 12:19   #6
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Jag gillar den här:

Behind the Bets with Chad Millman (ESPN)

Behandlar mest NFL när den säsongen pågår men går man lite bakåt finns det annat gott, bland annat om NHL. En måstelyssning är den med Elihu Feustel som gäst, författaren till Conquering Risk (även känd som Justin7 på SBRForum).
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td